Rabu, 1 April 2009

::PENYAKIT M::

***Hari Malasku***

Salam

Hari malas n penat otak....bukak ja esbox...ada ikan ada udang ada ayam sumer duk tsongeh ja kat aku ...tp nak masak apa pown xtau lakss... xda mood lak nak mkn ...agaknya cam gini lak mak mak kita dolo2 nak masak tuk kita ari2...dah 2 kalu xkena ngan tekak pandai ja komplen kan..n bila kena time sendiri padan muka ler jawab dia.....nak tanya mr laling ermmm jawab dia..ikut suka ler...camner ler nak mintak pndapat xda respon lgsong....

Nak xnak ambik ja ikan bawal putih yg dah bkurun lama duk mmbekukan diri 2 aku goreng jer....pas 2 wat sambal buh ja ataih ikan 2...reja org malaih nih.....pas 2 ambik sayuq mayuq wat sup sayuq heeeeee...2 dlm 1,sup utk abbi n anak2 senang reja ummi dia...hua..hua...tekak ni ada mintak sesuatu yg beh ssgt tp xtau apa dia...cam ni punya gaya mmg wat aku xsabo nak blik kg nih..



Rasa cam nak ja mkn asam pedas yg mak slalu wat 2 padahai bukan nya canggih cam asam pedas skrg nih...my mak main campak2 ja pakai agak2 ngan tangan ja...2 pown anak2 dia bulih hirup cam 2 ja kuah 2..nak kata pedas dak juga...mmg sedang2 aja....aku wat hampeh x penah jadi n rasa cam gitu.....betullah ayaq tangan mak nih mmg ajaib tui....kakak aku pown cam gitu gak...sangop balik dari Perlis 2 semata2 nak mkan sayuq sawi rebus ja..padahai sonang ja kan nak masak....xmo nak yg mak juga...aku siap gelak tgolek2 masa 2 ....nih dah kena kat aku lak....kuang.kuang.... Ni lak kuih keria aku(bukan donut yea....laling dah ingat aku wat donut) yg t'amat la burok...moekekekke.....cam2 bentuk ada wat malu jerrrr....tah arrr...burokkan...nak buh tepung byak2 kang xrasa lak ubi 2..buh tepung sket cam lembik lak...masa rebus ubi 2 dah tsilap rasanya....rebus tlebih empuk pas 2 bila lenyek dia lembik smacam la....hancusss...geram tui....bila dah lembik masa nak wat bulat2 herot petot la jadinya....nmpak sgt xgheti masak..nmpak x gula 2..xsama rata jadinya..tah la dah nama ari malas sedunia wat apa pown xmjadi...jgn gelak ekkkk..... apa2 pown layan jer...aku ni mmg xpuaih ati ... geram btui kalu masak xmnjadi nih ....mula la aku nak wat len nih....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan