Jumaat, 24 April 2009

::DEMAM KOREA::

***KIMCHI ??????***

Salam...

Camner tajuk leh caya x...ha..ha...dah duk cni siang mlm asyik duk layan mek2 n mat2 yg bermata sepet kat KBS WORLD 2 aku pun dah cam tingin ssgt nak wat Kimchi ni..sbb heran gak asai makan ja musti ada kimchi nie sedap sgt ker...masa kat Msia xda la aku layan sgt cita korea nie ada la 2 3 cita ..2 pun yg beh2 gilos..mai cni cita lawak budus dia pun aku layanzzz gak...

So cita pasai kimchi nie dah lama aku myimpan hasrat yg dah bbuku2 kat atie nie...karang aku wat xsedap xkan nak bg kak bin mkn..kan...... tah camner hari 2 g Sultan gatai ja tgn aku p ambik kubih cina tue....dah brapa ari simpan dlm esbox 2..so smlm dgn bsemangat aku wat gak... mmula 2 rendam ngan air garam..aku ambik resepi nie kat CIK RAMLAH kat myR 2 n ciplak sker idea dr Maangchi Channel kat utube 2.

DAH RENDAM 4 JAM ..by d tme nak wat sambai dia laling sudah balik daa...saja aku xmo bgtau dia kalu xjadi bising ...mau berapi tinga aku nie...so simpan dlm esbox dulu ..td thari baru wat...rupa cam dah ada rasa tah..xceli xto camna rasa dia...kalu tgk dlm u tube 2 kata simpan kat luaq semalam sok dia jd cam masam cket...baru buh esbox...tp td cam xsabo jer masak sket..bg laling mkn dia xckp apapun..pas2 ptg td dia tanya "tomyam td ada lg dak"...hah mana mai tomyam lak..dia kata 2 sayuq td 2..aku nie nak tgelak rasa cam nak pecah perut...tp tahan ja dpn dia....jadi KIMXCHI AKU NIE JD KE IDAK...DR STEW KIMCHI JADI TOMYAM... MOEKEKEKKKK.....ada sesapa nak tulung x...tp kan not bad jugak rasa dia cam nak manis... pedas..kalu biaq esok maybe rasa masam sket kan...maksud dia bulih mkn ler...


ada cam ghupa stew Kimchi dakkk..ker tomyam....

ikan bakaq nie cicah ngan air asam....wallah..sodap walau pun bakaq atas pan jer...

Nie lak paberet laling..kangkung belachan..heeeeeeeeeeee..layanzzzzz jer

Tiada ulasan:

Catat Ulasan