Ahad, 5 April 2009

::CRITA LAMA::

***Makan Kari Meh***

Salam

Smlm cam t'ingin lak nak makan kari cam kedai mamak tue..naseb ada ikan bawal tue 3 ketui lg ..bkn nak mkn ikan sgt nak kuah kari 2 jer....kari ni xletak santan yea.bg masam2 sket mmg layan ler....pas2 ada lak samabi petai laling sampai tambah lah-ni nak bgtau yg bini dia pandai masak lah nih ...prasan ja kan(adeiii lamanya xmkn nasi kandaq mamak kan....ada org kata nasi kandaq nih x elok mkn coz depa dah buh mcm2 bg kita ketagih ...yea ker)...tp aku brani mkn kat kedai An Nur ja coz aku mmg kenai ngan Shaik nih..kastemer bank dolu2..tp kalu dia pown buh juga xto lakan....xda la aku ketagih cuma sekali skala ja...

Aku ni kan suka benor ngan IBNOR RIZA 2...knpe tah nak kata ensem xjuga tp sora dia cam beh ja kan...masa kat UITM ARAU dulu..ada skali aku g outing kat KANGAR niat ati nak cari cd dia lerrr..g satu kedai apek nih..tanya dia ada x cd IBNOR RIZA or keset la paling lekeh pown ...tau dia jawab apa artis mana tue...indon ka singapore..adeii mgkuk ayun tui apek ni nama ja kedai cd 2 pown xtau...dah 2 siap syorkan kat aku cd STING, SPOON pas 2 dua 3 lg lah yg aku xingat tp 2 kumpulan yg bdk2 sek suker.... jiwang nyer....xmo ahh aku dah la lagu xbeh xda jiwa ... aku layan 80-an jer (xpown pop yeeh yeh hua..ha.ha.haaaa... nak2 c jefrydin tue suker arrr tgk kepala dia maintain jer dianya stail nari 2)...g kedai len lak semer gak xkenai dia..yg melayu pown xtau..padahai depa 2 kira2 sebaya dia jer ....aku yg muda belia masa 2 la kan...pown tau org2 lama nih apa yg dia duk langut kat kedai 2 xto la....).... pelik kan artis indon depa bkn main promote lg .....sian dia kan...heeeeee..apasal ari ni aku cita pasal IBNOR RIZA nih....tah ler ttiba ja tingat he..he..heeeeee....

Dah lepas zaman aku suka enjoy ngan radio nih...dulu 3 4 pg aku leh tggu lg blh kata mkn tdo blajo ngan radio jer kdg p mandi pown bawa radio...x ke reja gila tuh....dah abih blajo keja...mmg xdan la... tah apa yg aku sibuk sgt ngan bank 2 xto la...slalu balik keja kul 6 ,7 kdg 8 mlm...yea la bhagian kredit mana lah keja nak abih hari2 ada org wat loan...2 yg maleh aku nak ngadap dokumen depa 2..tp kbayakkan chinese..diorg beli rumah kedai...melayu n india beli ghumah jer...ada gak la melayu yg beli rumah kedai tp xbyk la. ....yea la dah reja aku kan... tp beh la wak2 tu cuma bila kena mrh ngan customer 2 yg xthn 2...dulu kalu kita p bank alahai ketaq nih nak jumpa org bank...padahai depa xtau org bank pun ketaq gak nak jumpa depa...kuii...kuiii..tp masa aku kena ganti jaga kaunter lg la ketaq kdg apek2 2 mai nak ambik 20k, 50k takot nya aku...nak kuaqkan dwet2 byk2 tuh..kang silap jenuh...kalu yg nak simpan 2 ok la...bila hari org kaunter byk yg bcuti aku mmg mnyampah...kena ganti 2 yg buat aku cam nak demam kura jap2 tue gak ....sumer 2 kenangan yg mmg beh....

Jap td aku buka channel Dubai One ada lak cita omputih tp kan yg blakun 2 tau sapa...tiara jekelina tuh..ngan jit murad n hani mohsin tp diorg jadi org kemboja ke thailand tah lah...hani mohsin siap jadi sami lg..korang penah tgk ker cita tuh ..tajuk i dun no...sbb dari td xda iklan lak...ari tuh cita omputih gak tp diorg wat kat ipoh...yg blakun shahrudin tamby ...azmil mustapa pas2 m rajoli...n ada lg la yg aku xingat nama depa...lawak la tgk depa blakun rasa cam aku kat Malaysia lak...

Cukup ler yea tah aapa2 yg aku duk meraban pepagi nih xto la....agaknya emosi n hormon xstabil nih..

1 ulasan:

  1. hg minat ibno riza ka??? hihihi...aku tak tau ler pulak.
    uiksss...pasai depa blakon masuk channel sana haa?

    BalasPadam