Ahad, 26 Jun 2011

::KARIPAP ROTI::ai loike......


Salam ...

Hari nie..hari soping barang dapo....walaupon dapo 2 masih ada barang tp bila pokcik ajak g soping mokcik terjah jugak....xder pon beria soping cuma cari barang penting ja..susu anak, pampers,gula ,tepong,sabun..pas 2 ada gak mokcik belasah dua tiga benda ...heeee biasa la pokcik pejam mata ja bayaq....

skarang nie sebulan nya barang pon bila bayo dekat 2-3 ratus ..laju jer dwet kuar..ishhh2 2-3 tahun agi kalu g soping camner lak yea.....ngeriiii la kalu bab2 dwet nie.....

k meh layan karipap org malas nie......rasanya ramai dah mencuba nie..cuma mokcik jer yg tertinggal kat belakang.....buat nie pun sbb tingin ..masa g ghumah kwn mokcik..ummi dia ada wat nie kasi kitaorg ..sedap lak rasanya tp dah kat ghumah org xkan nak belasah banyak2 kan..nmpak sgt buruk lantak ..heeee...
mokcik buat cam yg ummi ajorkan..............

1 buku roti (x kisah lah jenama apa)
2 sudu besar tepung gandum(d bancuh ngan air tuk lekatkan roti)

inti

  • ikut kesukaan anda boleh jer letak inti kentang ker sardin + kentang ker ayam ker ker apa2 jer la ..yg bulih lalu ikut tekak anda

caranya:

  • lenyekkan roti sampai nipis (padat)
  • letakkan inti d tengah2..pas tu sapukan sedikit tepung pada tepi roti td
  • kemudian lipat roti jd kan bentuk 3 segi or 4 segi...ikut pada anda
  • ambil garfu tekankan d bahagian tepi (mcm tekan kat tepi puff 2) untuk mmemastikan bahagian tepi melekat dgn kuat n ada la sikit corak kat tepi tu kan......yg penting bila kita goreng isinya tidak terburai...
  • goreng dlm minyak yg panas.... sedap dihidang kan masa panas2 terasa kerangupan roti tue...

1 ulasan:

  1. leh try test ni, roti pong ado hehehe CnP yek ;)

    BalasPadam