Jumaat, 2 Mac 2012

::ROTI TIRAI @ROTI JALA@ROTI SORAI...::mcm2 nama org panggei




Salam..

Hari masih lagi mendung baju yg disidai masih lembab walaupun dah pukul 3 ptg ..nmpaknya sampai esok lah bju 2 kat luar..yg semalam pg td baru angkat ...dan masih belom blipat ...arrghh malas nyer nak lipat baju ..adakah anda seperti sy ..bg lah wa buat kerja lain dari lipat kain x suker..tp camna pun kena wat jugak.....

ammar 2-3 hari nie asyik merap aja..nak bdukung saja...so ummi wat kerja pun sebelah tgn ja...letak ja uwaa....haishhh bulih dengar satu taman..manja ssggoh....:)) (seperti ummi ker)

Pagi td buat roti tuk bdk berdua nie..merangkap sarapan,lunch ..ha..ha..haa....diorg dah dpt yg nie x mkn nasi pon ok....roti nie mkn dgn kuah rendang semalam ...saja jer wat rendang tue lebih skit sbb nya duk plan sensorang nak wat roti nie..buat td banyak jugak sbb ada kawan wa nak dtg ambek barang ...kalerful la sket kan ..biasa lah yg pink tue c kakak n abg lak yg green tue.....tp bila dah siap semua kaler diorg balun..heee..ok lah tue janji mkn..


Hari nie  wat roti nie xder sukat dah main campak2 jer agak2 sendiri ....bahan biasa lah kan


  • tepung 
  • air + sedikit susu segar
  • sedikit garam 
  • 1 biji telor
  • pewarna


pas 2 campur semua blend sampai sebati ..asing kpd 3 bekas n masukkan pewarna...
hari  nie wa guna botol 3 muncung tue senang skit xder la nak guna banyak pinggan mangkuk..nak cepatkan n malas basuh  sbb sejuk hujan...heee



k layanzzzz


P/s : DeqJa  plzz kate sedap walaupon x sedap ekkk. ...ha3x...

6 ulasan:

  1. Botoi muncung 3 tu hang beli mana?

    BalasPadam
  2. salam wa, kalau kat ganu ni dulu2 org panggil pukat buruk.. sbb mcm pukat yg dah buruk kan.. ada rabak2 gitu hehe

    BalasPadam
  3. nim..beli on line ...hebat x aku ..ramai kata kat daiso ..tp ari tue jumpa kat tenet 2 yg beli terus ..kat kak mimi(aku dan kehidupanku) pun ada...

    BalasPadam
  4. wsalam kak nor..yg org len ok nya tp yg hari nie mmg pukat buruk pon.he3x..sebelah tgn ja gulung mmg ada yg rabak ..kih..kih..kih

    BalasPadam
  5. salam gan ...
    menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
    di tunggu kunjungan balik.nya gan !

    BalasPadam
  6. Salam kenal...cantik kemas je roti jala buat style gini kan.

    BalasPadam