Jumaat, 13 Ogos 2010

::PUASA KE-3...BIHUN ..TAUHU ..NASI GORENG UDANG::

Salam ..dah 3 hari kita puasa tp....kejap ja kan.....
Tp sejak puasa nie kemalasan nak sapu sawang kat ghumah nie ..mmg dahsat...malasnya melampau2......ntah nape ntah.....sejak 1st day puasa ....badan nie lemah ja adeiiiii..nak masak pun x larat ...lengoh satu badan lak tue...bkn alasan tp mmg betul......rasanya bulan nak mengambang kot...tp hari nie alhamdulillah dah ok....hari nie x berbuka kat ghumah ...balik bbuka ngan mak kat kg....hari nie baru ada 4 family yg sempat berkumpul...tue pun dah riuh dah ..nie belom 9 family bkumpul ...silap haribulan berbuka sampai...ke dapo..td pun dah penoh bahagian ruang tamu.....tuk bbuka petang td just wat bihun goreng nie ngan tauhu sumbat jer tuk bawak balik kat ghumah mak..........kuah kacang ari tue ada lg ...saja nak habiskan ..nak bg esbox tue bernapas sket..sian dia penoh jer....walhal tuan dia x masak pun...MALASSSSS >>>>>> >

Bihun nie cam bihun biasa jer heeeee...sbb malas nak tunggu daging tue menyah beku...last2 guna udang kering jer.....just blend skali ngan cili.....tp bila tumis bau dia yg wat xtahan tue......
wangi ..hurmmmmm.......

ni ha tauhu sumbat mokcik... memula lupa nak snap..dah masuk bekas baru ingat.....belasah jer la korang buat2 jer x nmpak bekas2 yg comot tue..heeeee

pas 2 ni ha..menu bsahur tuk cik abg pg nanti ...NASI GORENG UDANG...buat tuk cik abg ngan bdk2 sok pagi ...den waktu sahur x leh makan ..kalu makan sok pagi dah rasa lapar ssgt..pas 2 asyik nak kuar balik jer apa yg masuk waktu sahur..so sahur den just air jer....mmg dari sekolah cam2 tue.......okeh tuk semua selamat bsahur.....

1 ulasan:

  1. amboi rajinnya masak 2..3..hidangan..sedap2 plak tu

    BalasPadam